Garantie & reparatie

Garantiebeleid

Mochten er onverhoopt complicaties ontstaan na het gebruik van een product, dan verzoek ik je om contact met ons op te nemen. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij verlenen een jaar garantie op producten, tenzij anders staat aangegeven, meestal heb je 3 jaar geen-gezeik-garantie. Deze garantie wordt verstrekt door LED.nl en doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie

Dit geldt overigens ook voor producten die beschadigd zijn geleverd. Wij verzoeken je in dit geval om een foto te sturen van het product naar ons mailadres. Wij beoordelen je retourverzoek binnen 2 werkdagen, waarnaar wij je voorzien van instructies om het kosteloos om te ruilen.

Is een artikel over de tijd heen defect geraakt? Zoek je bestelnummer erbij en neem contact met ons op. We proberen dergelijke zaken zo eenvoudig mogelijk op te lossen voor je. Zo kan het zijn dat je binnen twee werkdagen al een nieuw exemplaar in huis hebt. Ook kan het zijn dat het defecte artikel kosteloos gerepareerd wordt binnen een acceptabele reparatietermijn. Dit kan per artikel verschillen.

Uitzondering garantie – Er gelden uitzonderingen op het garantiereglement. We verlenen geen garantie op schade die veroorzaakt is door onjuist of onzorgvuldig gebruik. Mocht uit je aanvraag blijken dat er onzorgvuldig gehandeld is, dan kan je garantie-aanvraag afgekeurd worden.

Indien wij het product niet kunnen vervangen, dan kijken we gezamenlijk naar een soortgelijk exemplaar. Mocht dat ook niet baten, dan gaan wij over tot een (gedeeltelijke) restitutie van het aankoopbedrag.